Dags att skaka liv i denna blogg igen! 
Jag hade ju en ambition att skriva min följetong "sagan om kotten " men det försvann redan i september. Så här i efterhand är jag inte förvånad då det var fullspäckade månader. 

Jag tänkte ta en snabbresumé för er som inte redan vet och sedan fortsätter vi i nutid och sagan om kotten som blev en Hanna! 

Juni: ultraljud där det konstaterades att vi hade en till synes frisk och pigg bebis på 13 cm som istället gär bf 18/11 fick 24/11. Vi ville veta kön men kotten låg med benen uppdragna så vi fick snällt fortsätta vara nyfikna. 
September: jag känner för första gången av graviditets åkommor i form av foglossning. Jag som hade sökt mammaledigt från den 21/11 tvingas gå ner på halvtid. 
Oktober: jag är på en rutinkontroll tidigt på morgonen och mitt blodsocker visar på 10,8 istället för runt 4,2 som det brukar. Med misstanke om diabetes så blev det ett glykosprov, med andra ord fick jag dricka 2 dl flytande socker. Som tur var visade detta prov ingen diabetes och med lite banner om mina chokladvanor kunde jag andas ut. 

November: den 14e hade vi praktiskt teknikarbete hela dagen. Min kollega sa att jag nog bankar igång allt nu. Kl 01.15  på natten kommer Micke hem och jag sa hej innan jag somnade om. Kl 01.30 vaknar jag av att vattnet gick!
Efter lång väntan föddes kotten den 16/11 kl 23.22 och det visade sig vara en liten Hanna! 
Välkommen till vårt liv älskade kotte! 



Kommentera

Publiceras ej