Efter att vi fick veta att det var vår tur äntligen och det låg en liten kotte där inne i magen öppnades en helt ny värld! Först och främst kändes det så himla overkligt och med tanke på att kotten endast var 1-3 mm stor vid denna tid så kändes det ju inget alls! Alla tankar snurrade i huvudet, vad gör man nu? Hur vet man när alla besök ska göras? Vad får man och vad får man inte göra/äta/ dricka? Hela bilresan till Helsingborg googlade jag runt och läste, rabblade åt Micke och försökte få in och förstå! Så mycket som man ska undvika samtidigt som det slogs hål på många myter man hört genom åren. 

Jag ringde till mödravårdscentralen och frågade - vad gör jag nu? Deras första fråga tillbaka var "vill du behålla barnet?" Egentligen en helt relevant och logisk fråga, allas graviditeter är ju faktiskt inte lika önskade som just vår! Jag blev dock lite chockad och det är egentligen det jag minns mest från det samtalet, det var ju så långt ifrån just min värld just då! 
Vi fick en tid en månad framåt i tiden för ett inskrivningsbesök och det kändes som en oändlighet! Samtidigt sa jag hejdå till brieost, power king och smörgåspålägg med dåligt datum! 

Kommentera

Publiceras ej